A expirat de mult termenul în care cei de la Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură de de tren pentru Metrorex, produsă în Brazilia. Gian Luca Erbacci, președintele Alstom Europa, spunea la începutul verii că trenurile vor fi livrate în această toamnă, însă, Mihai Barbu, președintele CA Metrorex nu mai crede în acest termen și susține că cei de la Alstom „vorbesc mult, dar nu se țin de cuvânt”.
Alstom ar fi trebuit să livreze către Metrorex primele trenuri din cele 13 rame, în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro. La începutul acestei veri, șeful Alstom Europa, Gian Luca Erbacci, anunța, într-un interviu pentru News.ro că livrarea va avea loc în această toamnă.
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex spune că nu crede în termenul anunțat de șeful Alstom.
„Șeful Alstom Europa vorbește multe, dar nu se ține de câvânt. Ultimul termen era iunie anul acesta, când trebuia să vină prima garnitură. Nu știu când vor veni. Noi am asigurat toate condițiile, am dat și avansul de 20 de milioane de euro, adică 20% din valoarea contractului, conform graficului. Contractul este semnat în 2020, tot atunci am plătit și avansul, și iată că nu a venit nici măcar un vagon”, a declarat, pentru Gândul, Mihai Barbu.
Președintele CA Metrorex mai spune că vor fi penalizări pentru cei de la Alstom, pentru întârzieri.
„În prezent, nu avem niciun orizont pentru aceste garnituri. Cu siguranță vor fi penalizări”, mai susține Mihai Barbu.
Potrivit președintelui CA Metrorex, prima garnitură care va veni din Brazilia va intra în circulație după o testare de 10 mii de kilometri, iar următoarele 12 vor intra pe linie după 2.000 de kilometri.
„Cele 13 garnituri, când vor veni, nu știm, sunt destinate Magistralei 5, acolo unde avem trenurile Bombardier. Vom vedea cum le vom distribui pe cele deja prezente, la momentul oportun”, a mai declarat Mihai Barbu pentru Gândul.
Gândul a publicat, marți, în premieră, imagini realizate în interiorul unui vagon Alstom, produs în Brazilia pentru Metrorex. Filmarea, care poate fi urmărită AICI, este făcută chiar în Brazilia, în urmă cu câteva zile.
Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul viitor, pe Magistrala Drumul Taberei.
Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.